loading...

وبلاگ راهنمای استفاده و خرید vpn

محدودیت های محتوای جغرافیایی روشی است که ارائه دهندگان محتوا برای محدود کردن دسترسی به خدمات و محتوای خود از نظر جغرافیایی استفاده می کنند. اساساً این تکنولوژی

بازدید : 1166
دوشنبه 31 خرداد 1400 زمان : 23:03

اگر قبلاً سعی کرده باشید که به یک وب سایت یا صفحه ای از یک وب سایت دسترسی پیدا کنید و به جای دریافت محتوایی که انتظار داشتید پیامی دریافت کنید که به شما می گوید محتوا در منطقه شما قابل دسترس نیست ، محدودیت محتوای جغرافیایی را تجربه کرده اید.

در صورتی که شما با نحوه کار فناوری محدودیت محتوای جغرافیایی آشنا نیستید ، یا فقط می خواهید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید ، با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

فناوری محدودیت محتوای جغرافیایی چیست؟

محدودیت های محتوای جغرافیایی روشی است که ارائه دهندگان محتوا برای محدود کردن دسترسی به خدمات و محتوای خود از نظر جغرافیایی استفاده می کنند. اساساً این تکنولوژی به آنها این امکان را می دهد تا وب سایت های خود را در کشورهای خاص در دسترس کاربران قرار دهند.

به عنوان مثال tubi که یک پلت فرم رایگان استریم است. اگر سعی کنید در خارج از ایالات متحده به آن دسترسی پیدا کنید ، پیغامی مبنی بر در دسترس نبود محتوا در کشور شما دریافت خواهید کرد. اگر در حال حاضر سعی کنید از اتحادیه اروپا به آن دسترسی پیدا کنید ، پیامی دریافت خواهید کرد که سرویس را در آن منطقه در دسترس نیست.

Netflix آمریکا یکی از نمونه های خوب محدودیت محتوای جغرافیایی است. این سرویس استریم ویدیو به شما نمیگوید که سرویس در کشور شما در دسترس نیست. بلکه در عوض ، شما را به محتوایی هدایت می کنند که در منطقه شما در دسترس است.

محدودیت محتوای جغرافیایی چگونه کار می کند؟

وب سایت ها هنگام بازدید می توانند موقعیت جغرافیایی شما را ببینند. بنابراین ، تمام آنچه یک وب سایت باید هنگام دریافت درخواست کاربر انجام دهد این است که آیا کشور شما در لیست سفید قرار دارد یا در لیست سیاه. اگر در لیست سیاه قرار داشته باشد ، شما را به صفحه ای که برای منطقه شما رزرو شده هدایت می کند (مانند Netflix که شما را به محتوای موجود در کشور شما هدایت می کند). متناوباً ، وب سایت می تواند درخواست اتصال شما را رد کند و یا پیامی را به شما ارائه دهد با این عنوان که خدمات یا محتوا در کشور شما در دسترس نیست.

اما چگونه یک وب سایت موقعیت جغرافیایی شما را می بیند؟

  • آدرس IP شما
  • Mac Address وای فای یا بلوتوث
  • مکان WiFi شما
  • GPS دستگاه شما
  • دکل مخابراتی اینترنت همراه

6 دلیل برای استفاده از تکنولوژی محدودیت محتوای جغرافیایی

در اینجا اصلی ترین دلایل برای استفاده از تکنولوژی محدودیت های محتوای جغرافیایی را مرور خواهیم کرد:

1. قوانین کپی رایت

ارائه دهندگان محتوا (مانند Netflix ، BBC iPlayer ، Hulu و غیره) صاحب امتیاز کلیه محتوای نمایش داده شده نیستند. آنها فقط حق پخش آن را دارند. بنابراین ، این دارنده اصلی کپی رلیت محتوا است که تصمیم می گیرد که آیا می توان محتوا را در سراسر جهان پخش کرد یا خیر. اگر در صورت عدم اجازه صاحب امتیاز محتوا، سرویس پخش محتوا باید به این مقررات احترام بگذارند و فناوری محدودیت محتوای جغرافیایی به آنها در انجام این کار کمک می کند.

2. حق پخش محتوا

دارندگان کپی رایت و ارائه دهندگان محتوا اگر بخواهند محتوای خود را در کشوری پخش کنند ، نیاز به خرید مجوز در آن کشور خاص دارند و این می تواند بسیار گران باشد.

3. قیمت گذاری متفاوت سرویس ها و کالا ها

می توان از محدودیت های جغرافیایی برای اعمال تبعیض در قیمت سرویس ها و کالاها استفاده کرد. خرده فروشان آنلاین و شرکت های هواپیمایی این کار را انجام می دهند تا جهان را به چند بخش بازار تقسیم کرده و سود بیشتری کسب کنند. ممکن است که یک سرویس خاص در هر کشور قیمت متفاوتی داشته باشد.

4. دلایل قانونی

روش های محدودیت محتوای جغرافیایی اغلب به دلایل قانونی می تواند توسط دولت استفاده شود. به عنوان مثال ، دولت انگلیس از محدودیت جغرافیایی استفاده می کند تا مطمئن شود محتوای تلویزیونی آنها فقط در انگلیس در دسترس است (به استثنای برخی موارد) زیرا همه هزینه این محتوا از طریق پول مالیات تامین می شود.

5. الزامات قانونی

بعضی اوقات ، مشاغل خاص برای فعالیت در یک کشور یا منطقه نیاز به رعایت قوانین بین المللی و ملی خاصی دارند و این قوانین می تواند مشاغل گفته شده را مجبور به استفاده از روش های محدودیت جغرافیایی کند.

به عنوان مثال ، کازینوهای آنلاین معمولاً برای رعایت قوانین مربوط به قمار آنلاین باید از محدودیت های جغرافیایی استفاده کنند - به ویژه اینکه به طور قانونی مجاز به ارائه خدمات خود در کشورهایی که قمار آنلاین را ممنوع می کنند، نیستند.

چگونه به محتوای محدود شده جغرافیایی دسترسی داشته باشیم

معمولاً بهترین و ساده ترین راه برای دور زدن محدودیت جغرافیایی ، پنهان کردن آدرس IP یا موقعیت جغرافیایی است. اگرچه انجام این کار دشوار به نظر می رسد ، اما در واقع اینگونه نیست.

خرید VPN

سرویس VPN با جایگزینی آدرس IP شما با آدرس سرور VPN که به آن متصل می شوید ، به شما کمک می کند تا محدودیت محتوای جغرافیایی را دور بزنید. بنابراین ، اگر به یک سرور VPN مستقر در ایالات متحده متصل شوید ، می توانید به وب سایت هایی دسترسی پیدا کنید که فقط در آنجا در دسترس هستد. استفاده از VPN بسیار آسان است . بعلاوه ، VPN از رمزنگاری استفاده می کند.

البته باید بدانید که رمزگذاری VPN می تواند سرعت اتصال شما را کاهش دهد. این بدان معنا نیست که سرعت شما 100٪ کاهش می یابد ، اما بسته به قدرت رمزنگاری و پروتکل VPN ، ممکن است کمی افت سرعت را تجربه کنید.

به سرویس VPN نیاز دارید که به شما کمک کند همه روش های محدودیت جغرافیایی را دور بزنید؟

ما دقیقاً همان چیزی را که شما نیاز دارید به شما ارائه خواهیم داد. با خرید VPN می توانید تمام این محدودیت ها را دور بزنید.

VPN ما 30 سرور پرسرعت ارائه می دهد و همه آنها به پهنای باند نامحدود مجهز هستند. علاوه بر این با برنامه های کاربر پسند ما می توانید از خدمات ما در چندین سیستم عامل استفاده کنید.

نتیجه

ارائه دهندگان محتوا از فناوری محدودیت محتوای جغرافیایی استفاده می کنند تا محتوا و خدمات مختلف آنلاین را در کشورهای خاصی در دسترس قرار دهند. به عنوان مثال ، رادیو Pandora فقط در آمریکا در دسترس است و شما نمی توانید به خدمات آن از خارج از کشور دسترسی پیدا کنید.

روش های محدودیت محتوای جغرافیایی معمولاً به دلایل مربوط به کپی رایت استفاده می شوند ، زیرا ارائه دهنده محتوا حق پخش محتوای آن را در همه کشورها ندارد. همچنین می توان برای اعمال تبعیض قیمت و کسب سود بیشتر ، از محدودیت جغرافیایی استفاده کرد.

مسدود کردن جغرافیایی معمولاً قانونی تلقی می شود ، مگر در اتحادیه اروپا که مقررات اخیر آن را غیرقانونی تلقی کرده است.

بهترین راه برای دور زدن محدودیت های جغرافیایی پنهان کردن موقعیت جغرافیایی خود در اینترنت است. این امر می تواند با پنهان کردن آدرس IP شما با خرید VPN به دست آید.

برچسب ها نت فلیکس , Geoblock ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 85
  • بازدید سال : 400
  • بازدید کلی : 9351
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی