loading...

وبلاگ راهنمای استفاده و خرید vpn

تکنولوژی جدید وای فای 6 دارای مزایای بسیار مانند تعداد دستگاه های بیشتر و سرعت بالاتر نسبت به قبل می باشد

بازدید : 352
شنبه 29 خرداد 1400 زمان : 13:56

Wi-Fi 6 ششمین و آخرین نسل پروتکل Wi-Fi است که وعده داده است استاندارد جدیدی را برای اتصالات Wi-Fi تعیین می کند. چه مقدار نسبت به نسل پنجم تغییر کرده است؟ و آیا ارزش آن را دارد که مودم خود را با Wi-Fi 6 جایگزین کنید؟

چه چیزی Wi-Fi 6 را بهتر می کند؟

Wi-Fi 6 سریعترین پروتکل فناوری بی سیم است که بالاترین سرعت نظری را نسبت به Wi-Fi 5 تقریباً 250٪ افزایش داده است. حداکثر توان Wi-Fi 5 3.5 گیگابیت بر ثانیه بود. توان Wi-Fi 6 رقم چشمگیرتر 9.6 گیگابیت در ثانیه است.

به خاطر داشته باشید که این سرعتها صرفاً نظری هستند و بعید است اتصال Wi-Fi شما در محیط واقعی به حداکثر توان عملیاتی برسد. Wi-Fi 6 قادر خواهد بود داده های بسیار بیشتری نسبت به Wi-Fi 5 پردازش کند.

با این حال ، Wi-Fi 6 سعی کرده است مشکل مهمتری را حل کند: ثبات اتصال. این جایی است که نسل ششم پروتکل Wi-Fi شروع به درخشش می کند.

مزایای Wi-Fi 6

هر خانواده دستگاهی دارد که قادر به برقراری ارتباط بی سیم با اینترنت است. در سال 2014 ، زمانی که Wi-Fi نسل پنجم سریعترین گزینه بود ، بیشتر ارتباطات بی سیم در خانواده های ایالات متحده به طور متوسط از پنج دستگاه پشتیبانی می کرد.

اکنون هفت سال گذشته است و تعداد دستگاه ها به 9 دستگاه افزایش یافته است. پیش بینی شده است که با ظهور خانه های هوشمند و اینترنت اشیا ، در طی چند سال آینده به طور متوسط هر خانواده می توانند 50 قطعه سخت افزار متصل به اینترنت داشته باشند.

اینجاست که Wi-Fi 6 وارد می شود. افزایش بسیار زیاد آستانه توان عملیاتی به 9.6 گیگابیت بر ثانیه به معنای فشار کمتر بر شبکه بی سیم است و به بسیاری از دستگاه ها امکان می دهد اتصال ثابت و سریع خود را حفظ کنند.

ایمن تر

این فناوری جدید امنیت و بازدهی را در اولویت قرار داده است. اتصالات Wi-Fi 6 همیشه با پروتکل امنیتی WPA3 اجباری تقویت می شوند. امنیت WPA3 برای محافظت از انبوه دستگاه های اینترنت اشیا است که امروزه اغلب در خانه های مدرن یافت می شود.

کارآمد و مدرن

کاربران متصل به Wi-Fi 6 متوجه خواهند شد که باتری دستگاه های آنها به سرعت قبل خالی نمی شود. Target Wake Time یا TWT می تواند دستگاه شما را برای اتصال و قطع اتصال Wi-Fi در زمان های مشخص برنامه ریزی کند. این برای دستگاه های خانگی کم مصرف که نیازی به برقراری ارتباط دائمی ندارند ، بسیار مناسب است.

نحوه طراحی Wi-Fi 6 بازتابی از زندگی مدرن است. شبکه های بی سیم فعلی از فشار زیاد دستگاه های خانه هوشمند رنج می برند. این نوآوری در فناوری پروتکل Wi-Fi به این معنی است که یک خانواده تنها می تواند چندین دستگاه متصل به شبکه داشته باشد در حالی که هیچ فشاری به شبکه وارد نمی شود.

چه چیزی WI-FI 6 را سریعتر می کند؟

دو فناوری کلیدی وجود دارد که سرعت اتصال Wi-Fi 6 را تسریع می کند: MU-MIMO و OFDMA.

MU-MIMO که مخفف "multi-user، multiple input، multiple output" است ، از قبل در روترها و دستگاه های مدرن وجود داشته است ، اما Wi-Fi 6 آن را ارتقا داده است.

این فناوری به روتر این امکان را می دهد تا بجای پخش از یک دستگاه و سپس دستگاه بعدی و دستگاه دیگر ، همزمان با چندین دستگاه ارتباط برقرار کند. در حال حاضر ، MU-MIMO به روترها اجازه می دهد تا همزمان با چهار دستگاه ارتباط برقرار کنند. Wi-Fi 6 به دستگاه ها اجازه می دهد تا حداکثر با هشت دیوایس ارتباط برقرار کنند.

کوین رابینسون ، مدیر بازاریابی بنیاد Wi-Fi ، یک گروه صنعتی فناوری با حمایت بین المللی که نظارت بر اجرای Wi-Fi را بر عهده دارد ، می گوید شما می توانید به اتصال MU-MIMO مانند اضافه کردن کامیون های تحویل بار به ناوگان حمل و نقل فکر کنید. رابینسون می گوید: "شما می توانید هر یک از آن کامیون ها را در جهات مختلف برای مشتریان مختلف ارسال کنید." "قبلاً شما چهار کامیون داشتید که می توانید کالاها را پر کنید و برای چهار مشتری ارسال کنید. با Wi-Fi 6 ، اکنون هشت کامیون دارید. "

فناوری جدید دیگر ، OFDMA است ، به پروسه انتقال اجازه می دهد تا داده ها را همزمان به چندین دستگاه تحویل دهد.

چگونه از Wi-Fi 6 استفاده کنیم؟

متاسفانه ، به عنوان یک نوآوری نسبتاً جدید که از سال 2020 به طور گسترده تری گسترش یافته است ، برای تجربه آن به سخت افزار جدیدی نیاز خواهید داشت. هر دستگاه جدیدی که از سال 2020 به بعد به بازار بیاید باید با Wi-Fi 6 سازگار باشد.

اگر می خواهید زودتر از آن کنید ، احتمالاً باید روی یک روتر Wi-Fi 6 سرمایه گذاری کنید. به روزرسانی روتر ، خانه شما را برای همه دستگاه های جدید در آینده آماده می کند.

ساختن آینده ای امن تر و سریع تر

در حالی که سرعت اینترنت مهم است ، اما نمی توان از امنیت چشم پوشی کرد. Wi-Fi هر چقدر سریع باشد ، شما نمی خواهید که هکرها در هنگام استفاده از اینترنت از اطلاعات شما جاسوسی کنند.

اگر می خواهید مطمئن شوید که دستگاه های شما در برابر جاسوسان و مجرمان اینترنتی محافظت شده اند ، استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی یا VPN را شروع کنید. سرویس های برترVPN حتی در صورت عدم امنیت Wi-Fi می توانند داده های شما را خصوصی نگه دارند و می توانند علاوه بر ایمنی بالا ، سرعت بسیار خوبی داشته باشند.

برچسب ها شبکه , اینترنت , وای فای ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 138
  • بازدید سال : 551
  • بازدید کلی : 9502
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی