loading...

وبلاگ راهنمای استفاده و خرید vpn

Tor یک نرم افزار منبع باز است که برای کمک به کاربران در مرور ناشناس اینترنت طراحی شده است.

بازدید : 1212
دوشنبه 31 خرداد 1400 زمان : 23:05

با گذشت سالها Tor به یک مترادف برای وب گردی ناشناس و ایمن تبدیل شده است ، که توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان استفاده می شود. از آنجا که نگرانی کاربران بیشتر و بیشتر در مورد حفظ حریم خصوصی آنلاین است ، محبوبیت Tor در حال افزایش است. اما تور توانایی چه کاری را دارد؟ و آیا استفاده از Tor بی خطر است؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

Tor چگونه کار می کند؟

Tor یک نرم افزار منبع باز است که برای کمک به کاربران در مرور ناشناس اینترنت طراحی شده است. Tor ترافیک شما را رمزگذاری می کند و آن را از طریق رله های مختلف (که به آنها گره نیز می گویند) و توسط داوطلبان اداره می شود ، منتقل می کند. در هر گره یک لایه رمزگذاری اضافی به ترافیک شما افزوده می شود (به همین دلیل به آن پیاز گفته می شود).

وقتی با استفاده از Tor در اینترنت مرور می کنید ، هیچ کس نمی تواند فعالیت آنلاین شما را تضخیص دهد ، مکان شما را ردیابی کند و داده های شما را جستجو کند. این موضوع شامل ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) ،سازمان های دولتی و هکرها نیز می شود.

Tor علاوه بر ارائه ویژگی ناشناس بودن به کاربران ، به شما امکان دسترسی به Dark Web را نیز می دهد ، که نمی توانید با مرورگرهای معمولی انجام دهید. Tor در اکثر کشورها قانونی است ، به استثنای کشورهایی که نظارت آنلاین و سانسور در آنها شایع است.

مزایای استفاده از Tor

استفاده از مرورگر Tor در Android ، Linux ، macOS و Windows رایگان است.

متن باز. از آنجا که Tor یک پروژه منبع باز است ، می توانید کد منبع آن را دانلود کرده و آن را به دلخواه تغییر دهید.

مستقل. Tor توسط داوطلبان اداره می شود ، بنابراین نیازی به سرمایه گذاری در ساخت زیرساخت های خود ندارد. از آنجا که برای سودآوری توسعه نیافته است ، سازمانهای دولتی نمی توانند بر خدمات آن تأثیر بگذارند.

رمزگذاری Tor به شما امکان افزایش حریم خصوصی آنلاین را می دهد و ترافیک شما را رمزگذاری می کند ، بنابراین نمی توانند فعالیت شما را مستقیماً به شما ارتباط بدهند.

آدرس IP شما را مخفی می کند. تنظیمات پیش فرض Tor آی پی شما را پنهان می کند ، بنابراین هیچ کس نمی تواند موقعیت واقعی شما را ببیند.

Tor به شما امکان می دهد به قسمت نامرئی اینترنت دسترسی پیدا کرده و به مرور Dark Web بپردازید.

معایب استفاده از Tor

شهرت. Tor نه تنها توسط افرادی که نگران حریم خصوصی آنلاین هستند بلکه توسط مجرمان نیز استفاده می شود. برخی از سرویس ها Tor را به دلیل شهرت بد آن مسدود می کنند و ممکن است هنگام تلاش برای دسترسی به سایت های قانونی با محدودیت هایی روبرو شوید.

سرعت. از آنجا که ترافیک شما در اطراف گره های مختلف حرکت می کند و چندین بار رمزگذاری می شود ، ارتباط شما کندتر از حد نرمال خواهد بود.

آیا مرورگر Tor بی خطر است؟

Tor حریم خصوصی شما را در اینترنت تقویت می کند اما از شما در برابر خطرات اینترنتی محافظت نمی کند. در حالی که مرور وب با Tor گزینه ای بسیار ایمن تر است ، اما Tor 100٪ ایمن نیست.

وقتی ترافیک از گره های Tor عبور می کند ، باید قبل از دسترسی به اینترنت باز رمزگشایی شود. اینجاست که یکی از بزرگترین نقاط ضعف Tor نهفته است. شخصی که "گره خروج" را اجرا می کند می تواند ترافیک شما را کنترل کرده و داده های حساس شما را رهگیری کند. هکرها ، حکومت های های محدود کننده و سایر افراد می توانند گره خود را اجرا کنند و از کاربران جاسوسی کنند.

تفاوت Tor و VPN چیست؟

در حالی که Tor و VPN هر دو برای محافظت از حریم خصوصی کاربران طراحی شده اند ، اما تفاوت های اساسی نیز دارند. هنگامی که به VPN متصل می شوید ، ترافیک شما از طریق یکی از سرورهای ارائه دهنده VPN عبور داده می شود. VPN به شما امکان انتخاب سرور در کشورهای مختلف جهان را می دهد.

از لحاظ تئوری ، یک هکر یا دولت می تواند چندین گره Tor را اجرا کرده و از کاربران جاسوسی کند. با خرید vpn ، حریم خصوصی شما تضمین می شود ، بنابراین گزینه بسیار ایمن تری است.

VPN سریعتر از Tor است و برای استفاده روزانه بسیار مناسب تر است. VPN تمام ترافیک اینترنتی شما را رمزگذاری می کند ، در حالی که Tor به طور خاص برای مرور ناشناس وب طراحی شده است.

چگونه بصورت ایمن از Tor استفاده کنیم

اگر می خواهید از Tor به طور ایمن استفاده کنید ، آن را با VPN ترکیب کنید. وقتی VPN را با Tor ترکیب می کنید ، افرادی که در گره های خروجی کار می کنند نمی توانند به ترافیک شما دسترسی پیدا کنند. ISP و افراد دیگر حتی نمی توانند ببینند که شما از Tor استفاده می کنید.

برچسب ها tor , vpn ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 88
  • بازدید سال : 403
  • بازدید کلی : 9354
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی